معجزه قرآن......... Miracle of Quran
اعجاز ریاضی قرآن
پروفایل مدیر
قلب سلیم با تحقیق در اعجاز ریاضی قرآن دریافتم که اعجاز قرآن بر مبنای عدد 19، بازی و ریاضی و عددسازی نیست ****بلکه موارد غیر قابل انکاری از اعجاز ریاضی وجود دارند و مواردی مانند حروف مقطعه، تحدی، ضمانت الهی بر حفظ قرآن و اشاره به 19 در سورة مدثر(راز نهفته) کلیدهایی برای تحقیق بیشتر در این اعجاز هستند*****باشد که بدون دلیل و بیّنة، اعجاز و پیامهای آن را رد نکنیم. إن شاء الله. مهدی سلیمی؛ دارنده مدرک تحصیلی دکتری فقه و مبانی حقوق اسلامی با درجه عالی از دانشگاه فردوسی مشهد.

طرح ریاضی ***بسم الله الرحمن الرحیم***

این طرح ریاضی مافوق توانایی بشر بر اساس تعداد کلمات، حروف و مقدار عددی حروفی است که چهار کلمه "بسم الله الرحمن الرحیم" را می سازند . اطلاعات لازم برای بررسی این سیستم در جدول مقابل جمع آوری شده است که می توانیم اصول زیر را بر مبنای عدد ۱۹ به دست آوریم
ادامه مطلب

قالب ریاضی نماز
  • با توجه به این که رکعات و قالب نماز در قرآن نیامده،آیا اعجاز ریاضی قرآن شامل نماز هم می شود؟
  • ادامه مطلب
پنجشنبه ۳٠ اردیبهشت ۱۳۸٩ :: ٢:۳۳ ‎ب.ظ ::  نويسنده : قلب سلیم

با سلام وتشکر از دوستانی که به این وبلاگ سر می زنند در پاسخ به این پرسش که آیا راویان حدیث قرآن را حفظ نموده اند مطالبی را که به ذهن می رسد بررسی می کنیم:

 

قرآن با اراده الهی حفظ شده است!؛ یعنی اگر چه نمی خواهم بگویم قطعا نگه دارندگان قرآن انسان های بدی بوده اند اما صرفا حفظ چیزی از ناحیه ی راویان، دلیل بر صحت آنها وهر آن چه آورده اند نمی شود زیرا خداوند گاهی شیشه را در بغل سنگ نگه می دارد ومثال قرآنیش؛ حفظ موسی در بغل فرعون! قرآن در 9:15 که اشاره فرمودید "الذکر" را حفظ می فرماید که می تواند "الذکر" اخص از قرآن به معنای مصحف باشد نه مساوی، ومنظور حفظ با عدد باشد اگر چه عوامل دیگر هم سبب حفظ باشند(اهتمام پیامبر، رشد عقلی انسان ها، تلاش وتعصب مسلمانان) و ان چه فرمودید (دو آیه آخر سوره توبه) ونیز چند اشکال املایی نسبتش را به کل آیات محاسبه کنید تقریبا می شود:004/. پس باز هم 99/996 درصد خداوند قرآن به معنای مصحف را هم(یعنی با عوامل غیر عامل عددی) حفظ فرموده و100 درصد با اعجاز ریاضی که می شود "هذا القرءان" یا همان "الذکر". واگر "الذکر" را شامل نماز هم بدانیم با توجه به حقیقت نماز پس اعجاز ریاضی شامل آن هم می شود وگرنه فقط قرآن را شامل می شود آن گاه چنان که گفته شد نماز در صورت جماعت با سنت (مایه اتحاد) اثبات می شود ودر صورت فرادی با تعیین فرد که رسول را الگو قرار می دهد در نوع رفتار یعنی او ماهیگیری آموخت البته اگر کسی رفتار را گرفت وماهی را یعنی همان قالب را (با نگاه متفاوت) باز هم اشکال زیادی نیست اما این مطلب نباید به تمام موارد سرایت کند که حقیقت دین وتوحید در منبع دین ودر نهایت توحید در پرستش تنها خدا از بین رود وخدا با بندگان او مشترک شود. ضمنا کلمه "اطیعوا" در قرآن 19بار آمده! 



موضوع مطلب : الذکر
چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸٩ :: ۸:۳٠ ‎ق.ظ ::  نويسنده : قلب سلیم

کلمه "وحده" ۶ بار در قرآن به کار رفته که ۵ مورد آن به تنها خدا و ۱ مورد به فقط قرآن اشاره دارد اگر چه در ترجمه ها معمولا در آن یک مورد هم ضمیر در "وحده" به خدا "ربک" برگردانده شده اما اعجاز ریاضی قرآن در این مورد تنها قرآن را تایید می کند علاوه بر این که در عربی قاعده این است که حتی الامکان ضمیر به نزدیک ترین مرجع برگردانده شود که در اینجا "القرءان" می باشد.
این ۱ مورد و آن ۵ مورد دارای نکاتی بس مهم در توحید است که جز با تامل و استعانت از هدایت الهی دست یافتنی نیست.

و اما آن ۱ مورد:
1-
[17:46] وجعلنا على قلوبهم اکنة ان یفقهوه وفی ءاذانهم وقرا واذا ذکرت ربک فی القرءان وحده ولوا على ادبرهم نفورا
ما بر افکارشان پوشش می نهیم و بر گوش هایشان کری تا نفهمند. و هنگامی که فقط از روی قرآن درباره پروردگارت موعظه می کنی، آنها با بیزاری می گریزند.
یک پیام: کسانی که قرآن را نمی فهمند از "فقط قرآن" می گریزند.

و آن ۵ مورد که اگر شماره سوره و آیه جمع شود (در محاسبات تکرار در شماره سوره محاسبه نمی شود) مساوی ۱۹*۱۹ است:
۷+۷۰+۳۹+۴۵+۴۰+۱۲+۸۴+۶۰+۴=۳۶۱=۱۹*۱۹
اگر آن یک مورد هم اضافه شود این مضرب به هم می خورد.
2-
[7:70] قالوا اجئتنا لنعبد الله وحده ونذر ما کان یعبد ءاباؤنا فاتنا بما تعدنا ان کنت من الصدقین 
آنها گفتند: "آیا آمده اى ما را وادار کنى تا فقط خدا را بپرستیم و آنچه را که قبلا" والدینمان عبادت مى کردند، ترک کنیم؟ ما تو را به مبارزه مى طلبیم تا آن عذابى که ما را به آن تهدید مى کنى بیاورى، اگر راست مى گویى."
یک پیام: تقلید کورکورانه از والدین، فاجعه ی بشریت است.
3-
[39:45] واذا ذکر الله وحده اشمازت قلوب الذین لا یؤمنون بالاءخرة واذا ذکر الذین من دونه اذا هم یستبشرون 
[39:45] هنگامی که فقط نام خدا برده شود، قلب های کسانی که به آخرت ایمان ندارند، با بیزاری می گیرد. اما هنگامی که نام دیگران در کنار او برده شود، راضی می شوند.*
یک پیام: مهمترین معیار کفر این است که در کنار نام خدا نام دیگران را می برند!!!!!!!!!! (در مساجد، نماز و...). 
4-
[40:12] ذلکم بانه اذا دعی الله وحده کفرتم وان یشرک به تؤمنوا فالحکم لله العلی الکبیر 
[40:12] این به دلیل آن است که هرگاه دعوت شدید که فقط خدا را بخوانید، ایمان نیاوردید، ولی هنگامی که دیگران در کنار او ذکر شدند، ایمان آوردید. بنابراین حکم خدا صادر شده است؛ او بلندمرتبه ترین است، بزرگ.
یک پیام: فقط خدا / به دلیل توجه شود
5-
[40:84] فلما راوا باسنا قالوا ءامنا بالله وحده وکفرنا بما کنا به مشرکین 
[40:84] پس از آن، هنگامی که عذاب ما را دیدند، گفتند: "اکنون ما فقط به خدا ایمان می آوریم و دیگر به عمل بت پرستی که پیش از این انجام می دادیم، کافریم.
یک پیام: فقط خدا / شرک یعنی هم خدا هم غیر خدا
6-
[60:4] قد کانت لکم اسوة حسنة فی ابرهیم والذین معه اذ قالوا لقومهم انا برءؤا منکم ومما تعبدون من دون الله کفرنا بکم وبدا بیننا وبینکم العدوة والبغضاء ابدا حتى تؤمنوا بالله وحده الا قول ابرهیم لابیه لاستغفرن لک ومآ املک لک من الله من شیء ربنا علیک توکلنا والیک انبنا والیک المصیر 
[60:4] ابراهیم و همراهانش برای شما سرمشق خوبی هستند. آنها به قومشان گفتند: "ما شما و بت هایی را که در کنار خدا می پرستید، طرد می کنیم. ما شما را علنا محکوم می نماییم و تا زمانی که تنها به خدا ایمان نیاورید،* از ما جز تنفر و عداوت چیزی نخواهید دید." اگرچه، ابراهیم اشتباه کرد هنگامی که به پدرش گفت: "من برای بخشش تو دعا خواهم کرد، ** ولی من هیچ قدرتی برای محافظت تو در مقابل خدا ندارم." "پروردگار ما، ما به تو توکل می کنیم و تسلیم تو هستیم؛ سرنوشت نهایی به سوی توست.
یک پیام: ابراهیم: یک سرمشق

مشرکان در مورد "الله" بحث نداشتند بلکه با "الله وحده" مخالف بودند وهمین مساله امروزه مطرح است همچنین در مورد "القرءان وحده"...



موضوع مطلب : الله وحده القرءان وحده / مضرب 19 / اعجاز عددی قرآن
راز نهفته
  • 6. 741مین آیه از آخر قرآن آیه ی 74:1 (یأیها المدثر؛ ای راز نهفته!) است و ضمنا 741=19*39. راز عدد 19 در آیات این سوره آشکار شده است.

  • ادامه مطلب
عین سین قاف
  • یکی از دوستان می گفت که استادشان چنین گفته اند که: در آیه 1 و 2 سوره کهف اشکالی رخ داده است به این صورت که کلمه "قیما" که در ابتدای آیه 2 آمده اگر در آیه 1 بعد از کلمه "الکتاب" می آمد از لحاظ معنا بهتر می شد و از لحاظ لفظ هم مشکلی به وجود نمی آمد!
  • ادامه مطلب
RSS Feed

جاوا اسكریپت

 
 
تمامی حقوق محفوظ است