معجزه قرآن......... Miracle of Quran
اعجاز ریاضی قرآن
پروفایل مدیر
قلب سلیم با تحقیق در اعجاز ریاضی قرآن دریافتم که اعجاز قرآن بر مبنای عدد 19، بازی و ریاضی و عددسازی نیست ****بلکه موارد غیر قابل انکاری از اعجاز ریاضی وجود دارند و مواردی مانند حروف مقطعه، تحدی، ضمانت الهی بر حفظ قرآن و اشاره به 19 در سورة مدثر(راز نهفته) کلیدهایی برای تحقیق بیشتر در این اعجاز هستند*****باشد که بدون دلیل و بیّنة، اعجاز و پیامهای آن را رد نکنیم. إن شاء الله. مهدی سلیمی؛ دارنده مدرک تحصیلی دکتری فقه و مبانی حقوق اسلامی با درجه عالی از دانشگاه فردوسی مشهد.

طرح ریاضی ***بسم الله الرحمن الرحیم***

این طرح ریاضی مافوق توانایی بشر بر اساس تعداد کلمات، حروف و مقدار عددی حروفی است که چهار کلمه "بسم الله الرحمن الرحیم" را می سازند . اطلاعات لازم برای بررسی این سیستم در جدول مقابل جمع آوری شده است که می توانیم اصول زیر را بر مبنای عدد ۱۹ به دست آوریم
ادامه مطلب

قالب ریاضی نماز
  • با توجه به این که رکعات و قالب نماز در قرآن نیامده،آیا اعجاز ریاضی قرآن شامل نماز هم می شود؟
  • ادامه مطلب
شنبه ٤ شهریور ۱۳٩۱ :: ٧:۳٥ ‎ب.ظ ::  نويسنده : قلب سلیم
شاید بتوانیم بگوییم که خداوند به جای این که حکم به لغو برده داری در زمان خاصی کند عملا آن را در زمانی خاص لغو کرد! خداوند قوانین را گاهی از طریق نوشتار نسخ می کند و گاهی در عمل. 
ما معمولا از بخش دوم غافلیم و گویی بعضی چیزها را خارج از اراده ی خداوند می دانیم. چرا نگوییم که برداشته شدن برده داری در زمانهایی پس از فوت پیامبر تحت کنترل و خواست خداوند بوده است؟ به ویژه وقتی بعضی آیات را می بینیم که حذف تدریجی برده داری از آنها برداشت می شود: والذین یظهرون من نسائهم ثم یعودون لما قالوا فتحریر رقبة من قبل أن یتماسا ذلکم توعظون به والله بما تعملون خبیر (58:3): کسانی که به این ترتیب از زنان خود دوری می نمایند و پس از آن آشتی می کنند، باید پیش از روابط جنسی برده ای را به عنوان کفاره آزاد کنند. این برای روشن کردن شماست. خدا از تمام اعمالتان آگاه است.
 
چنان که یکی از موارد مصرف زکات و انفاق، آزاد کردن بردگان است: 
 
9:60 إنما الصدقت للفقراء والمسکین والعملین علیها والمؤلفة قلوبهم وفى الرقاب والغرمین وفى سبیل الله وابن السبیل فریضة من الله والله علیم حکیم؛ صدقات باید به تهیدستان، نیازمندان، کارگزارانی که آنها را جمع آوری می کنند، کسانی که تازه به دین گرویده اند، برای آزاد کردن بردگان، به کسانی که مخارج ناگهانی متحمل شده اند، در راه خدا، و به مسافران غریب برسد. چنین است فرمان خدا. خداست دانای مطلق، حکیم ترین.
 
2:177 لیس البر أن تولوا وجوهکم قبل المشرق والمغرب ولکن البر من ءامن بالله والیوم الءاخر والملئکة والکتب والنبین وءاتى المال على حبه ذوى القربى والیتمى والمسکین وابن السبیل والسائلین وفى الرقاب وأقام الصلوة وءاتى الزکوة والموفون بعهدهم إذا عهدوا والصبرین فى البأساء والضراء وحین البأس أولئک الذین صدقوا وأولئک هم المتقون؛ پرهیزکاری آن نیست که روی خود را به سوی شرق یا غرب بگردانید، پرهیزکاران کسانی هستند که به خدا، روز آخر، فرشتگان، کتاب آسمانی و پیامبران ایمان دارند و پول خود را با خوشرویی و رغبت به خویشاوندان، یتیمان، نیازمندان، مسافران غریب، فقیران و برای آزاد کردن بردگان انفاق می کنند؛ و نمازها (ارتباط با خدا) را به جا می آورند و زکات (انفاق واجب) را می پردازند؛ و هرگاه قولی دهند، به قول خود وفا می کنند؛ و در برابر آزارها، سختی و جنگ صبورانه استقامت می کنند. اینان راستگویانند؛ اینان پرهیزکارانند.
آری برنامه ی اسلام حذف تدریجی برده داری بوده است؛ اگر برده داری بلافاصله لغو می شد معنایش این بود که برده ها باید بمیرند! چون استقلالشان در آن موقعیتهای اقتصادی مساوی با مردنشان بوده! 
اگر اسلام برده داری را حذف می کرد چه بسا اولین مخالفان، خود برده ها بودند اسلام که نمی توانست به صاحبان برده بگوید نصف مالتان را به برده ها بدهید و آنها را آزاد کنید که اگر هم چنین می کرد اولا مگر صاحبانشان همه ثروتمند بوده اند؟! ثانیا مگر آنها به این قانون فرضی اسلام عمل می کردند؟
بنابراین اسلام به جای حذف برده ها قوانینی برای بهبود زندگیشان وضع کرد مثلا آنها حق ازدواج با دیگران را داشتند (البته با اجازه ی آقایشان) در قرآن هم آمده که اگر فردی با زنان آزاد نمی تواند ازدواج کند با کنیز ازدواج کند ومعلوم است که کنیز مهر کمتری می خواسته و آسانتر بوده:

وَ مَنْ لَمْ یَسْتَطِعْ مِنْکُمْ طَوْلاً أَنْ یَنْکِحَ الْمُحْصَناتِ الْمُؤْمِناتِ فَمِنْ ما مَلَکَتْ أَیْمانُکُمْ مِنْ فَتَیاتِکُمُ الْمُؤْمِناتِ وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِإیمانِکُمْ بَعْضُکُمْ مِنْ بَعْضٍ فَانْکِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ وَ آتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ مُحْصَناتٍ غَیْرَ مُسافِحاتٍ وَ لا مُتَّخِذاتِ أَخْدانٍ فَإِذا أُحْصِنَّ فَإِنْ أَتَیْنَ بِفاحِشَةٍ فَعَلَیْهِنَّ نِصْفُ ما عَلَى الْمُحْصَناتِ مِنَ الْعَذابِ ذلِکَ لِمَنْ خَشِیَ الْعَنَتَ مِنْکُمْ وَ أَنْ تَصْبِرُوا خَیْرٌ لَکُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحیمٌ (النساء/25) 
و کسانى که توانایى ازدواج با زنان آزاد پاکدامن و با ایمان را ندارند، مى‏توانند با زنان پاکدامن از کنیزان با ایمان که در اختیار دارید، ازدواج کنند و خدا به ایمان شما بهتر آگاه است و همگى اعضاى یک پیکرید. با موافقت مالکان آنها با آنان ازدواج کنید و مهریه آنها را بخودشان پرداخت کنید مشروط بر اینکه پاکدامن باشند، نه اینکه بطور آشکارا مرتکب زنا شوند و نه دوست پنهانى بگیرند. و در صورتى که محصنه (زن شوهردار) باشند و مرتکب عمل منافى عفت و نامشروع شوند، نصف مجازات زنان آزاد درباره آنان اجرا خواهد شد. این مجوز براى کسانى است که (از نظر غریزه جنسى) شدیدا در مضیقه قرار گیرند و اگر خوددارى کنید و صبر نمائید، براى شما بهتر است و خدا همواره آمرزنده مهربانست
 اگر چه بعضی به برده ها سخت می گرفته اند و آزادی آنها را به طور کامل می گرفته اند چنان که بعضی والدین نسبت به فرزندان رعایت نمی کنند اما آیا اگر امروزه هم برده داری البته با رعایت قوانین انسانی والهی باشد به نفع مردم بدبخت آفریقاست یا به ضررشان؟! اگر آنها برده ی ثروتمندها باشند از آن وضعیت سخت رهایی نمی یابند؟ البته مفهوم برده داری به خاطر زورگویی آقاها وحاکمان که معمولا در طول تاریخ بوده تصور بد وزشتی برای ما ایجاد کرده اما منظور من برده داری مورد تایید موقت اسلام است که شبیه خدمتکاری است که با او به بهترین وجه رفتار شود. شاید خداوند به همین خاطر که انسانها قوانین آن را به درستی رعایت نمی کردند عملا آن را برداشته باشد .
ضمن این که از برده داری فرهنگی و نامحسوس که از ناحیه ی بسیاری قدرتها، حاکمان وعالمان به بهانه آبادانی، دین و خدا در هر مذهب ودر هر زمانی بوده و هست نباید غافل بود.
مطالب فوق فقط گمان بود و من به خداوند نسبت نمی دهم جز آیات قرآن را. وخداوند داناست والحمد لله.


موضوع مطلب : مفاهیم قرآنی
راز نهفته
  • 6. 741مین آیه از آخر قرآن آیه ی 74:1 (یأیها المدثر؛ ای راز نهفته!) است و ضمنا 741=19*39. راز عدد 19 در آیات این سوره آشکار شده است.

  • ادامه مطلب
عین سین قاف
  • یکی از دوستان می گفت که استادشان چنین گفته اند که: در آیه 1 و 2 سوره کهف اشکالی رخ داده است به این صورت که کلمه "قیما" که در ابتدای آیه 2 آمده اگر در آیه 1 بعد از کلمه "الکتاب" می آمد از لحاظ معنا بهتر می شد و از لحاظ لفظ هم مشکلی به وجود نمی آمد!
  • ادامه مطلب
RSS Feed

جاوا اسكریپت

 
 
تمامی حقوق محفوظ است