معجزه قرآن......... Miracle of Quran
اعجاز ریاضی قرآن
پروفایل مدیر
قلب سلیم با تحقیق در اعجاز ریاضی قرآن دریافتم که اعجاز قرآن بر مبنای عدد 19، بازی و ریاضی و عددسازی نیست ****بلکه موارد غیر قابل انکاری از اعجاز ریاضی وجود دارند و مواردی مانند حروف مقطعه، تحدی، ضمانت الهی بر حفظ قرآن و اشاره به 19 در سورة مدثر(راز نهفته) کلیدهایی برای تحقیق بیشتر در این اعجاز هستند*****باشد که بدون دلیل و بیّنة، اعجاز و پیامهای آن را رد نکنیم. إن شاء الله. مهدی سلیمی؛ دارنده مدرک تحصیلی دکتری فقه و مبانی حقوق اسلامی با درجه عالی از دانشگاه فردوسی مشهد.

طرح ریاضی ***بسم الله الرحمن الرحیم***

این طرح ریاضی مافوق توانایی بشر بر اساس تعداد کلمات، حروف و مقدار عددی حروفی است که چهار کلمه "بسم الله الرحمن الرحیم" را می سازند . اطلاعات لازم برای بررسی این سیستم در جدول مقابل جمع آوری شده است که می توانیم اصول زیر را بر مبنای عدد ۱۹ به دست آوریم
ادامه مطلب

قالب ریاضی نماز
  • با توجه به این که رکعات و قالب نماز در قرآن نیامده،آیا اعجاز ریاضی قرآن شامل نماز هم می شود؟
  • ادامه مطلب
جمعه ٢٧ اردیبهشت ۱۳٩٢ :: ۳:٢۸ ‎ب.ظ ::  نويسنده : قلب سلیم

ویرایش: 13-4-95

حرف مقطعه ی "ط" اولین بار در سوره ۲۰ آمده است. دقیقا ۱۲۷۳ حرف ط در کل قرآن مشاهده می شود (19*67). نکته مهم آن است که از اول قرآن تا ابتدای  آیه 20 (طه) تعداد ۶۳۶ ط وبعد از این آیه نیز تا آخر قرآن ۶۳۶ ط دیده می شود نه یکی کم و نه یکی زیاد:

 

 ۶۳۶ط۶۳۶

 

 67*19=۱۲۷۳=۶۳۶+۱+۶۳۶

 

  ممکن است عدد 67 بخواهد ما را متوجه 6:7 کند:

 

6:7 ولو نزلنا علیک کتبا فى قرطاس فلمسوه بأیدیهم لقال الذین کفروا إن هذا إلا سحر مبین

 

حتی اگر کتابی قابل لمس برای آنها فرو می فرستادیم که بر روی کاغذ نوشته شده بود و آن را با دستهای خود لمس می کردند، کسانی که باور نمى کردند، مى گفتند: "این جز شعبده ای زیرکانه نیست."

 در آیه آخر سوره طه هم دو مورد اعجاز وجود داره اولا این آیه در میان آیاتی که دارای حرف ط هستند آیه وسطه و ثانیا در مورد حرف ص هم آیه وسط است. این دو حرف ص ط در عبارت "اصحاب الصراط السوی" آمده که اشاره به مساوی بودن هم داره
آیات دارای ط قبل از آیه آخر طه: 531
آیات دارای ط بعد از آیه آخر طه: 531
این آیه 532مین ایه است: 532=19*28
به این خاطر از آیه آخر طه در مورد ط حرف میزنیم که از آیه اول آن هم از ط گفتیم و همچنین حرف ط در این سوره از حروف مقطعه است
این آیه همچنین، 803مین آیه دارای ص است که قبل از آن 802 آیه و بعد از آن هم 802 آیه دارای ص داریم


علاوه بر موارد دیگر اعجاز عددی، این سه مورد که عرض کردم مطابق هیچ عقل و احتمالی نمیتونه تصادفی باشه یا مربوط به انسان باشه

 

 

 همچنین به لطف خدای قادر مطلق  مطلبی که در مورد حرف "ط" که یکی از حروف مقطعه نیز هست به ذهنم رسید وبررسی نمودم (لطفا شما هم بررسی بفرمایید) این است که تعداد آیاتی که با حرف ط شروع یا به آن ختم می شوند؛ فقط 19 آیه اند!!!! و عبارتند از:

سوره/ آیه ...............

20/ 1 طه

26/ 1 طسم

27/ 1 طس تلک ءایت القرءان وکتاب مبین

28/ 1 طسم

37/ 65  طلعها کأنه رءوس الشیطین

44/ 44  طعام الأثیم

47/ 21 طاعة وقول معروف فإذا عزم الأمر فلو صدقوا الله لکان خیرا لهم

3/ 120 إن تمسسکم حسنة تسؤهم وإن تصبکم سیئة یفرحوا بها وإن تصبروا وتتقوا لا یضرکم کیدهم شیءا إن الله بما یعملون محیط

8/ 47  ولا تکونوا کالذین خرجوا من دیرهم بطرا ورئاء الناس ویصدون عن سبیل الله والله بما یعملون محیط

11/ 70 فلما رءا أیدیهم لا تصل إلیه نکرهم وأوجس منهم خیفة قالوا لا تخف إنا أرسلنا إلى قوم لوط

11/ 74 فلما ذهب عن إبرهیم الروع وجاءته البشرى یجدلنا فى قوم لوط

11/ 84 وإلى مدین أخاهم شعیبا قال یقوم اعبدوا الله ما لکم من إله غیره ولا تنقصوا المکیال والمیزان إنى أرىکم بخیر وإنى أخاف علیکم عذاب یوم محیط

11/ 92  قال یقوم أرهطى أعز علیکم من الله واتخذتموه وراءکم ظهریا إن ربى بما تعملون محیط

22/ 43  وقوم إبرهیم وقوم لوط

38/ 22  إذ دخلوا على داود ففزع منهم قالوا لا تخف خصمان بغى بعضنا على بعض فاحکم بیننا بالحق ولا تشطط واهدنا إلى سواء الصرط

41/ 49 لا یسءم الإنسن من دعاء الخیر وإن مسه الشر فیءوس قنوط

41/ 54  ألا إنهم فى مریة من لقاء ربهم ألا إنه بکل شىء محیط

50/ 13  وعاد وفرعون وإخون لوط

85/ 20  والله من ورائهم محیط

طه ، طس ، طسم : این پارافهاى قرآنى در سوره هایى یافت میشوند که معجزاتى بسیار قوى، و غیر عادى در آن سوره ها شرح داده شده است وبعید نیست که اعجاز عددی پیچیده تری در این حروف وجود داشته باشد آن چه فعلا می دانیم این است که مجموع این حروف در سوره های مربوط (20، 26، 27، 28 و حرف "ه" در سوره 19 برابر است با ۱۷۶۷ = 19*93 .

 

معرفی یک نرم افزار قابل استفاده در اعجاز ریاضی قرآن:

 http://openquran.codeplex.com

 

 



موضوع مطلب : حروف مقطعه : ط / حروف مقطعه / اعجاز عددی قرآن / مضرب 19
جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳٩٢ :: ۱۱:٤۳ ‎ق.ظ ::  نويسنده : قلب سلیم

گفتگو با سید مصطفی محقق داماد درباره سنت فقهی آیت... بروجردی: 

"مرحوم آیت... بروجردی معتقد بودند، فقه از همان ابتدا بر خلاف تصور عده ای از علما به صورت سماع نبوده و به نقل حدیث از معصومین خلاصه نمی شد. امامان شیعه از یاران و شاگردان خود تنها نقل حدیث و روایت طلب نمی کردند و آنها را به تحقیق و تعقل نیز فرا می خواندند و بر این اساس استنباط بر اساس آیات و سنت بسیار توصیه شده است. به همین دلیل مرحوم بروجردی اعتقاد داشتند شاگردان بارزی در این دوران تربیت شدند که با توجه به روش های محکم و کارآمدی که از امامان معصوم آموخته بودند، تفقه می کردند و تنها ناقل حدیث نبودند، حتی بنا به اعتراف بسیاری از منابع این شاگردان در سایر علوم همچون علوم ریاضی، شیمی و نجوم نیز ورود پیدا کرده بودند و معنای واقعی تفقه را دریافته بودند. معنایی که در قرآن در سوره براءة آمده؛ «وما کان المؤمنون لینفروا کافة فلولا نفر من کل فرقة منهم طائفة لیتفقهوا فى الدین ولینذروا قومهم إذا رجعوا إلیهم لعلهم یحذرون» مشخص است در این جا تفقه به معنای حفظ چند حدیث و روایت نیست و مراد عالم بودن و فکر کردن است. سیره امامان شیعه نیز همین بود.

به عنوان نمونه وقتی عبدالاعلی مولی آل سام از امام صادق (ع) می پرسد تکلیف مسح پای من چه می شود، وقتی که من زمین خورده ام و ناخن پایم شکسته و مرهم گذاشته ام؟ امام در پاسخ می فرمایند برای چه از من می پرسی؟ خودت تفقه کن. او پرسید چگونه تفقه کنم؟ امام گفتند: رجوع کن به قرآن یعرف هذا وامثاله من کتاب الله. [این مورد و امثال آن از کتاب خدا؛ قرآن معلوم می شود.]

عبدالاعلی باز پرسیده بود در کجای قرآن چنین حکمی هست؟ امام صادق هم خاطر نشان کرده بودند که در آیه آخر سوره حج که می گوید: «وما جعل علیکم فی الدین من حرج» از خود این آیه استنباط کن حکم خودت را... [کافی3 / 33 وتهذیب الاحکام، باب صفة الوضوء و الفرض منه، ح 27.]"

 http://broujerdi.org/content/view/1560/5/

 

آیات:

9:122 وما کان المؤمنون لینفروا کافة فلولا نفر من کل فرقة منهم طائفةلیتفقهوا فى الدین ولینذروا قومهم إذا رجعوا إلیهم لعلهم یحذرون

 هنگامی که مؤمنان بسیج می شوند، نباید همگی آنها بروند. عده کمی از هر گروه باید بسیج شوند تا وقت خود را صرف مطالعه دین کنند. بنابراین، هنگامی که آنها بازمی گردند، می توانند دانش را به مردمشان انتقال دهند، باشد که از نظر دینی آگاه باشند. 

22:78 وجهدوا فى الله حق جهاده هو اجتبىکم وما جعل علیکم فى الدین من حرج ملة أبیکم إبرهیم هو سمىکم المسلمین من قبل وفى هذا لیکون الرسول شهیدا علیکم وتکونوا شهداء على الناس فأقیموا الصلوة وءاتوا الزکوة واعتصموا بالله هو مولىکم فنعم المولى ونعم النصیر

در راه خدا آنچنان که باید، کوشش کنید. او شما را انتخاب کرده است و در تکالیف دینتان هیچ گونه سختی برای شما قرار نداده است- دین پدرتان ابراهیم. اوست که در اصل شما را "تسلیم شدگان" نامید. پس، رسول شاهدی باشد در میان شما و شما شاهدی باشید در میان مردم. بنابراین، نمازها (ارتباط با خدا) را بر پا دارید و زکات (انفاق واجب) را بدهید و به خدا متوسل شوید؛ اوست مولای شما، بهترین مولا و بهترین پشتیبان.



موضوع مطلب : مفاهیم قرآنی / احکام قرآنی
راز نهفته
  • 6. 741مین آیه از آخر قرآن آیه ی 74:1 (یأیها المدثر؛ ای راز نهفته!) است و ضمنا 741=19*39. راز عدد 19 در آیات این سوره آشکار شده است.

  • ادامه مطلب
عین سین قاف
  • یکی از دوستان می گفت که استادشان چنین گفته اند که: در آیه 1 و 2 سوره کهف اشکالی رخ داده است به این صورت که کلمه "قیما" که در ابتدای آیه 2 آمده اگر در آیه 1 بعد از کلمه "الکتاب" می آمد از لحاظ معنا بهتر می شد و از لحاظ لفظ هم مشکلی به وجود نمی آمد!
  • ادامه مطلب
RSS Feed

جاوا اسكریپت

 
 
تمامی حقوق محفوظ است