معجزه قرآن......... Miracle of Quran
اعجاز ریاضی قرآن
پروفایل مدیر
قلب سلیم با تحقیق در اعجاز ریاضی قرآن دریافتم که اعجاز قرآن بر مبنای عدد 19، بازی و ریاضی و عددسازی نیست ****بلکه موارد غیر قابل انکاری از اعجاز ریاضی وجود دارند و مواردی مانند حروف مقطعه، تحدی، ضمانت الهی بر حفظ قرآن و اشاره به 19 در سورة مدثر(راز نهفته) کلیدهایی برای تحقیق بیشتر در این اعجاز هستند*****باشد که بدون دلیل و بیّنة، اعجاز و پیامهای آن را رد نکنیم. إن شاء الله. مهدی سلیمی؛ دارنده مدرک تحصیلی دکتری فقه و مبانی حقوق اسلامی با درجه عالی از دانشگاه فردوسی مشهد.

طرح ریاضی ***بسم الله الرحمن الرحیم***

این طرح ریاضی مافوق توانایی بشر بر اساس تعداد کلمات، حروف و مقدار عددی حروفی است که چهار کلمه "بسم الله الرحمن الرحیم" را می سازند . اطلاعات لازم برای بررسی این سیستم در جدول مقابل جمع آوری شده است که می توانیم اصول زیر را بر مبنای عدد ۱۹ به دست آوریم
ادامه مطلب

قالب ریاضی نماز
  • با توجه به این که رکعات و قالب نماز در قرآن نیامده،آیا اعجاز ریاضی قرآن شامل نماز هم می شود؟
  • ادامه مطلب
پنجشنبه ٢٤ امرداد ۱۳٩٢ :: ۱۱:۱٢ ‎ق.ظ ::  نويسنده : قلب سلیم

به نام الله

 برخی پرسش و پاسخها (نقل از قسمت نظرات وبلاگ) که بیشتر در زمینه ی اعجاز قرآن و اعجاز عددی آن است در ادامه ی مطلب مطرح می شود:

پرسش: خود قرآن ناسخ بودن آیاتش را قبول دارد شما قبول ندارید؟ قرآن  می‌گوید: هر آیه‌ای را نسخ کنیم یا آن را به  فراموشی بسپاریم بهتر از آن یا مانندش را می‏آوریم مگر ندانستی که خدا بر هر کاری تواناست بقره 106

فقط اگر در 23 سال عمر پیامبر با قبول خود قران بعضی آیات منسوخ شده اند , در عرض 1400 سال چقدر باید این کتاب تغییر کند تا با مقتضیات زمان همراه باشد؟ هنوز گمان میکنید این کتاب برای همه مانها قابل استفاده است؟

 

پاسخ:گرامی! 
قرآن نسخ را در آیه ی 2:106 بصورت قضیه ی شرطی آورده . من هم در مقاله ی ناسخ و منسوخ به همین صورت بحث کرده ام.
مسایل مربوط به هدایت مبتنی بر فطرت انسانها و از نیازهای ثابت است نه متغیر و وابسته به زمان و مکان!!
نماز(رابطه با خدا) و روزه (تمرین اطاعت و تقوا) و زکات (توجه به نیازمندان) و صداقت و ازدواج و چند تا حکم حلال و حرام در زمانهای مختلف ثابتند.
آنهایی هم که متغیرند که مثلا بریدن دست دزد و اجرای حدودی که در قرآن هست زمان و مکان موضوع آنها را مشتبه می کند و وقتی مشتبه شد اجرا کننده ی حد نمی تواند حد را جاری کند مگر این که در برداشت خود یقین داشته باشد نه شک.

قاعده اینه که حدود با شبهات دفع می شوند. مثلا  آیه ی "السارق والسارقه فاقطعوا ایدیهما" وقتی کنار آیه ی "وان المساجد لله فلا تدعوا مع الله احدا" قرار می گیرد برای قاضی مشتبه می شود وبنابراین دست دزد را باید از انگشت قطع می کنند یا اگر کسی بگوید این آیه وقتی کنار آیه ی "قطعن ایدیهن" که در سوره ی یوسف آمده قرار می گیرد معنایش این می شود که دست دزد را علامتدار کنید که بفهمند دزد است(نه این که دست او را ببرید زیرا همه می دانند که بعضی زنان مصری وقتی یوسف را دیدند دست خود را خراشیدند نه این که از مچ قطع کرده باشند)‘ در این صورت آن قاضی حد را اجرا نمی کند.

 ××××××××

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : اعجاز عددی قرآن / نقد اعجاز عددی
پنجشنبه ۱٠ امرداد ۱۳٩٢ :: ٤:٥۱ ‎ق.ظ ::  نويسنده : قلب سلیم

شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَینَاتٍ مِنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ فَمَنْ شَهِدَ مِنْکُمُ الشَّهْرَ فَلْیصُمْهُ...

از آنجا که ماه مبارک رمضان فریضه ای برای کل مسلمین و در مقطع زمانی معینی صورت می پذیرد، شایسته است که علما و اندیشمندان مسلمان اختلاف آراء درباره شروع و ختم این ماه مبارک را از بین ببرند تا بدین وسیله گامی برای وحدت مسلمین برداشته باشند.    

 

نکته ای که قرن هاست از آن غفلت شده، اهمیت مرکزیت مکة المکرمة برای مسلمین است. سوال این است که چرا مسلمانان، با وجود آیات قرآن کریم و توجه به مکة المکرمة، گرینویچ، را (که هیچ ارجحیت و عقلانیتی در میزان بودنش نیست)، به عنوان میزان پذیرفته اند؟!

مگر مرکز و محور و پایتخت کشورهای اسلامی، مکة نیست؟ مرزبندی بین کشورها  که توسط بشر صورت گرفته نمی تواند حجت شروع یا ختم رمضان باشد چرا که اختلاف افق در بیشتر کشورهای مسلمان چند ساعت بیشتر نیست و معنی ندارد که این طرف مرز با آن طرف مرز یک روز با هم اختلاف داشته باشند.حتی اگر مثل بعضی از محققین نگوئیم مکة، مرکز خشکی ها و پایتخت واقعی جهان است، حدّاقل می توانیم ادعا کنیم به دلیل قرآن، مکة المکرمة، مرکز و پایتخت مسلمین و امّ القری اسلام است:

 وَهَذَا کِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ مُبَارَکٌ مُصَدِّقُ الَّذِی بَینَ یدَیهِ وَلِتُنْذِرَ أُمَّ الْقُرَى وَمَنْ حَوْلَهَا وَالَّذِینَ یؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ یؤْمِنُونَ بِهِ وَهُمْ عَلَى صَلَاتِهِمْ یحَافِظُونَ (الأنعام/92)

متاسفانه هر جا که قرآن کنار نهاده شده و روایات و احادیث بر قرآن ارجحیت داده شده اند، اختلاف بین مسلمین به وجود آمده که از جمله: شهادت شهر رمضان، جای خود را به دیدن ماه (قمر)داده است!!! آنچه از قران کریم برداشت می شود تولد قمر و ماه نو و دخول در رمضان است، نه رویت قمر و این که در روایات رویت قمر مطرح شده است با توجه به شرایط و امکانات آن زمان بوده است.

جالب است که منجمین می گویند: امشب ماه نو متولد شده (یعنی شهادت به شهر رمضان می دهند) ولی در عین حال می گویند چون رویت ممکن نیست، لذا فردا شهر رمضان نیست! وقتی قرآن می گوید: فَمَنْ شَهِدَ مِنْکُمُ الشَّهْرَ فَلْیصُمْهُ (هر کس شهادت داد از شما شهر رمضان،نه ماه و قمر رمضان را، پس روزه بگیرد) چرا اصرار شود بر رویت قمر؟ آیا شهادت تولد قمر و ماه نو در مکه المکرمه که مرکز جهان اسلام است نمی تواند برای همه مسلمین حجت باشد و اختلاف موجود را نیز از بین ببرد؟ 

لازمه ی شهادت به چیزی رویت آن نیست : 

۲۶:۱۲ قالَ هِىَ رٰوَدَتنى عَن نَفسى وَشَهِدَ شاهِدٌ مِن أَهلِها إِن کانَ قَمیصُهُ قُدَّ مِن قُبُلٍ فَصَدَقَت وَهُوَ مِنَ الکٰذِبینَ ٢٧:١٢ وَإِن کانَ قَمیصُهُ قُدَّ مِن دُبُرٍ فَکَذَبَت وَهُوَ مِنَ الصّٰدِقینَ ٢٨:١٢ فَلَمّا رَءا قَمیصَهُ قُدَّ مِن دُبُرٍ قالَ إِنَّهُ مِن کَیدِکُنَّ إِنَّ کَیدَکُنَّ عَظیمٌ
۲۶:۱۲[یوسف] گفت: "او بود که سعی کرد مرا اغوا کند." شاهدی از خانوادهٔ زن اظهار داشت: "اگر جامهٔ او از جلو پاره شده است، پس زن راست می گوید و او یک دروغگوست. ۲۷:۱۲ "و اگر جامهٔ او از پشت پاره شده است، پس زن دروغ گفته است و او راست می گوید. " ۲۸:۱۲ وقتی شوهرش دید که جامهٔ او از پشت پاره شده است، گفت: "این نیرنگ یک زن است. واقعاً که نیرنگ شما هولناک است.
 

 آن شخص شهادت داده و شاهد بوده، در حالی که ناظر نبوده و چیزی ندیده است.

منبع با اندکی تغییر و تلخیص: باشگاه جوانان ایرانی نویسنده: موحد (با تشکر از دوست گرامی؛ علیرضا در وبلاگ اندیشه 2 : http://www.andishe92.blogfa.com/post/38 ).



موضوع مطلب : شب قدر / مفاهیم قرآنی
پنجشنبه ۳ امرداد ۱۳٩٢ :: ٥:٢٤ ‎ق.ظ ::  نويسنده : قلب سلیم
به نام الله اگر در آیات الهی و فلسفه ی احکام قرآنی تدبر کنیم پاسخ بسیاری از سوالات و احکام جزئی تر را پیدا خواهیم کرد و به بسیاری از روایات نیز از همین منظر می توانیم نگاه کنیم و نکات اخلاقی و تربیتی آنها را در زندگی رعایت کنیم. مطلب زیر یک نمونه است که چطور به روابط نامشروع نه بگویید؟
شاید یکی از پررنگ ترین دغدغه های دختران و پسران جوان، این باشد که حد مرز روابط را چطور تعیین کنند؟ وقتی طرف مقابلشان تو زرد از آب در می آید و درخواست نامشروعی از آنها دارد، چطور مقاومت کنند و رابطه را به پایان ببرند؟ چه کنند که طرف مقابل را قانع کنند و در مقابل دام هایی که برایشان پهن شده چه جوابی بدهند؟


ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مفاهیم قرآنی / احکام قرآنی
راز نهفته
  • 6. 741مین آیه از آخر قرآن آیه ی 74:1 (یأیها المدثر؛ ای راز نهفته!) است و ضمنا 741=19*39. راز عدد 19 در آیات این سوره آشکار شده است.

  • ادامه مطلب
عین سین قاف
  • یکی از دوستان می گفت که استادشان چنین گفته اند که: در آیه 1 و 2 سوره کهف اشکالی رخ داده است به این صورت که کلمه "قیما" که در ابتدای آیه 2 آمده اگر در آیه 1 بعد از کلمه "الکتاب" می آمد از لحاظ معنا بهتر می شد و از لحاظ لفظ هم مشکلی به وجود نمی آمد!
  • ادامه مطلب
RSS Feed

جاوا اسكریپت

 
 
تمامی حقوق محفوظ است