معجزه قرآن......... Miracle of Quran
اعجاز ریاضی قرآن
پروفایل مدیر
قلب سلیم با تحقیق در اعجاز ریاضی قرآن دریافتم که اعجاز قرآن بر مبنای عدد 19، بازی و ریاضی و عددسازی نیست ****بلکه موارد غیر قابل انکاری از اعجاز ریاضی وجود دارند و مواردی مانند حروف مقطعه، تحدی، ضمانت الهی بر حفظ قرآن و اشاره به 19 در سورة مدثر(راز نهفته) کلیدهایی برای تحقیق بیشتر در این اعجاز هستند*****باشد که بدون دلیل و بیّنة، اعجاز و پیامهای آن را رد نکنیم. إن شاء الله. مهدی سلیمی؛ دارنده مدرک تحصیلی دکتری فقه و مبانی حقوق اسلامی با درجه عالی از دانشگاه فردوسی مشهد.

طرح ریاضی ***بسم الله الرحمن الرحیم***

این طرح ریاضی مافوق توانایی بشر بر اساس تعداد کلمات، حروف و مقدار عددی حروفی است که چهار کلمه "بسم الله الرحمن الرحیم" را می سازند . اطلاعات لازم برای بررسی این سیستم در جدول مقابل جمع آوری شده است که می توانیم اصول زیر را بر مبنای عدد ۱۹ به دست آوریم
ادامه مطلب

قالب ریاضی نماز
  • با توجه به این که رکعات و قالب نماز در قرآن نیامده،آیا اعجاز ریاضی قرآن شامل نماز هم می شود؟
  • ادامه مطلب
به نام تنها خدا
هر گروهی می تواند برای خود آداب ورسوم ومناسکی داشته باشد در کفن ودفن میتشان ودر عبادت های دسته جمعی وفردیشان منوط به این که؛
اولا،
به شرک آمیخته نشود (که متاسفانه در بسیاری موارد شده است!) وحقیقت عمل نادیده گرفته نشود.
وثانیا،
با واجب وحرام های الهی که در کتاب آسمانی آمده است مشتبه نشود وبداند که حلال الهی حلال است تا روز قیامت وحرامش حرام است تا روز قیامت.
وثالثا،
که منتج از دومی است؛ خلاف رسوم خود وجامعه اش را لزوما باطل نپندارد.

مثال نماز؛ نماز جسمی دارد وروحی؛ روح نماز یاد تنها خداست اگر نماز به شرک آمیخته شود ویا با اغراق در احکام جزئی از حقیقتش یعنی دعا ونیاز وذکر خدا غافل شود، آن را ضایع کرده وجسم نماز عبارت است از رکوع رفتن وسجود کردن که این معنای صلوة به عنوان یک حقیقت شرعیه است از زمان تشریعش زیرا که در کتب لغت نیز به همین معنا شناخته می شود :
لسان العرب، ج‏14، ص 464 : صلا: الصَّلاةُ: الرُّکوعُ و السُّجودُ.
مجمع البحرین، ج‏1، ص 266 : "الصلاة" و هو من العظم الذی علیه الألیان، لأن المصلی یحرک صلویه فی الرکوع و السجود.
المفردات فی غریب القرآن، ص 490 : و الصَّلَاةُ التی هی العبادة المخصوصة، أصلها: الدّعاء، و سمّیت هذه العبادة بها کتسمیة الشی‏ء باسم بعض ما یتضمّنه، و الصَّلَاةُ من العبادات التی لم تنفکّ شریعة منها، و إن اختلفت صورها بحسب شرع فشرع‏

از عبارت لسان العرب ومجمع البحرین معنای نماز در رکوع وسجودی که انسانها می شناسند معلوم است واز عبارت مفردات بر می آید که مقدار رکوع وسجود ها به حسب شرایع مختلف است، ومی دانیم که آن چه اساس است دین است، وآن چه فرع است شریعت است. شریعت همان آدابی است که پیروان هر پیامبر با تمسک به پیامبر ودیگر الگوهای خود بر میگزینند.

این شریعت مادامی که با دین مقابل نشود(شروط قبل) پسندیده است ووسیله ای برای امتحان هر فرقه است.

در آیاتی که می آید متمرکز شوید:

5:48 وأنزلنا إلیک الکتب بالحق مصدقا لما بین یدیه من الکتب ومهیمنا علیه فاحکم بینهم بما أنزل الله ولا تتبع أهواءهم عما جاءک من الحق لکل جعلنا منکم شرعة ومنهاجا ولو شاء الله لجعلکم أمة وحدة ولکن لیبلوکم فى ما ءاتىکم فاستبقوا الخیرت إلى الله مرجعکم جمیعا فینبئکم بما کنتم فیه تختلفون
سپس ما این کتاب آسمانی را به حقیقت بر تو نازل کردیم، که کتاب های آسمانی پیشین را تصدیق می کند و جایگزین آنهاست. تو در میان آنها بر طبق آیات خدا حکم کن و از خواسته هایشان چنانچه برخلاف حقیقتی است که بر تو آمده است، پیروی نکن. ما برای هر یک از شما قوانینی مقرر کرده ایم و آداب و رسوم متفاوت. اگر خدا می خواست، می توانست شما را یک امت واحد قرار دهد، ولی او این چنین از طریق آن چه به هر یک از شما داده است، شما را امتحان می کند. باید در پرهیزکاری رقابت کنید. سرنوشت نهایی شما- همگی شما- به سوی خداست. سپس، او شما را از آنچه اختلاف کرده بودید، آگاه خواهد کرد.

در شرایع وفرقه ها ممکن است به تدریج قوانین غیر الهی جعل شود وبه الگوها (که نوع رفتارشان الگوست نه رفتار) نسبت داده شود
وچیزهایی ایجاد شود که با اصل دین مغایرت دارد:


42:21 أم لهم شرکؤا شرعوا لهم من الدین ما لم یأذن به الله ولولا کلمة الفصل لقضى بینهم وإن الظلمین لهم عذاب ألیم
آنها از بت هایی پیروی می کنند که برای آنها قوانین مذهبی مقرر می کنند که هرگز خدا اجازه نداده است. اگر به خاطر تصمیم از پیش تعیین شده نبود، آنها فورا قضاوت شده بودند. حقیقتا، ستمکاران سزاوار مجازاتی دردناک شده اند

تنها کسانی برنده اند که داخل یا خارج از فرقه همیشه به اصل دین توجه داشته باشند زیرا فرو رفتن در جزئیات وفرقه گرایی سبب سقوط می شود:

30:32 من الذین فرقوا دینهم وکانوا شیعا کل حزب بما لدیهم فرحون
(به بت پرستی آلوده نشوید،) مانند کسانی که دین خود را به فرقه های مختلف تقسیم می کنند؛ هر گروهی به آنچه دارد، خوشنود است.
23:52 وإن هذه أمتکم أمة وحدة وأنا ربکم فاتقون 23:53 فتقطعوا أمرهم بینهم زبرا کل حزب بما لدیهم فرحون
چنین است امت شما- یک امت واحد- و من پروردگار شما هستم؛ حرمت و هیبت مرا ارج نهید. ولی آنها خود را به فرقه های مخالف تقسیم کردند؛ هر فرقه به آنچه دارد، خوشحال است.

اگر با جمع نماز می خوانید همانند آنها بخوانید وکوع وسجود انجام دهید (وارکعوا مع الرکعین) توحید ، یاد مداوم خدا، ایمان وتلاش برای بعد از مرگ یادمان نرود:

2:62 إن الذین ءامنوا والذین هادوا والنصرى والصبءین من ءامن بالله والیوم الءاخر وعمل صلحا فلهم أجرهم عند ربهم ولا خوف علیهم ولا هم یحزنون
مسلما، کسانی که ایمان دارند، یهودیان، مسیحیان و تازه به دین گرویدگان؛ هر کس که (1) به خدا ایمان دارد و (2) به روز آخر ایمان دارد و (3) زندگی پرهیزکارانه ای را در پیش مى گیرد، پاداش خود را از جانب پروردگار خود دریافت خواهد کرد. ایشان نه از چیزی بترسند و نه اندوهگین خواهند شد.

خداوند در زمانی که مردم انحراف یافتند وفرقه فرقه شدند وبه داشته هایشان مغرور، ودر زمانی که دانشمندان مغرور به علم وتکنولوژی شدند ودر وقتی که جهان یک دهکده ی ارتباطی شد وبه گاهی که بتوانند اعجاز ریاضی کلامش را دریابند (به وسیله ی کامپیوتر یا همان دابة الارض یا همان موجود ساخته شده از مواد زمینی) معجزه ای نشانشان داد تا بگوید که از آیاتش غافل شده اند:

27:82 وإذا وقع القول علیهم أخرجنا لهم دابة من الأرض تکلمهم أن الناس کانوا بءایتنا لا یوقنون
در زمانی مناسب، ما موجودی برایشان پدید می آوریم که از مواد زمینی ساخته شده است و اعلان می کند که مردم به آیات ما یقین ندارند.
شماره ارقام سوره وآیه نیز: 2+7+8+2=19

والحمد لله.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مفاهیم قرآنی , دابة من الارض , نماز واعجاز 19


تاريخ : دوشنبه ٢۸ شهریور ۱۳٩٠ | ۱٢:۱۱ ‎ب.ظ | نویسنده : قلب سلیم | نظرات
راز نهفته
  • 6. 741مین آیه از آخر قرآن آیه ی 74:1 (یأیها المدثر؛ ای راز نهفته!) است و ضمنا 741=19*39. راز عدد 19 در آیات این سوره آشکار شده است.

  • ادامه مطلب
عین سین قاف
  • یکی از دوستان می گفت که استادشان چنین گفته اند که: در آیه 1 و 2 سوره کهف اشکالی رخ داده است به این صورت که کلمه "قیما" که در ابتدای آیه 2 آمده اگر در آیه 1 بعد از کلمه "الکتاب" می آمد از لحاظ معنا بهتر می شد و از لحاظ لفظ هم مشکلی به وجود نمی آمد!
  • ادامه مطلب
RSS Feed

جاوا اسكریپت

 
 
تمامی حقوق محفوظ است