شب قدر کدام شب است؟

 11- تعداد حروف سوره ی قدر 112 است به تعداد "بسم الله الرحمن الرحیم" های شماره صفر قرآن.  اگر در سوره ی دخان به جای 5 آیه 6 آیه را انتخاب کنیم (رحمة من ربک إنه هو السمیع العلیم) این 6 آیه نیز دارای 112 حرف (مساوی حروف سوره قدر) است وابجد این آیات مضرب 19 نیز هست: 5339= 281*19

12- حروف "لیلة القدر" (ل-ی-ه-ا-ق-د-ر) در سوره ی قدر 71 بار وحروف "لیلة مبرکة" (ل-ی-ه-م-ب-ر-ک) در 5 آیه ی سوره ی دخان 43 بار تکرار شده که مجموعا می شود 114(19*6) به تعداد سوره های قرآن.

13- جمع شماره آیه وسوره(با تکرار) در سه آیه ی اول سوره ی قدر که عبارت "لیلة القدر" را داراست برابر 297 (27*11) است.

14- ابجد سوره قدر+ مقدار عددی "رشاد خلیفه" (کشف کننده ی اعجاز عددی قرآن) = 6731+1230= 7961=19*419

15- ابجد "لیلة القدر" 410 است وچون سه بار تکرار شده حاص می شود 1230 که برابر مقدار عددی "رشاد خلیفه" (کشف کننده ی اعجاز عددی قرآن) می باشد.

16- ابجد صغیر سوره قدر(با بسمله) که 1379 است + 27= 1406=74*19

 وجه زیبا بودن موارد اخیر این است که عدد حاصل ضمن تایید بیشتر 27 به عنوان زمان شب قدر همچنین یادآور زمان کشف اعجاز 19 قرآن در سال 1974 میلادی توسط رشاد می باشد که این سال، 1406 سال قمری بعد از نزول قرآن است!!! (یعنی سال 1974 برابر 1393قمری است که وقتی با 13سال بعثت جمع می کنیم 1406 می شود)! بنابراین ابجد صغیر سوره قدر می خواهد بگوید که قرآن محافظت شده با کد 19 (وکشف شده توسط دکتر رشاد خلیفه در سال 1974 ودر 1406 (19*74 ) سال بعد از نزول) در شب 27 ماه رمضان نازل شده. ضمنا عدد 19 در سوره 74 آمده!

 

 مواردی برای تحقیق: ابجد "شهر رمضان" 1596 است(19*84)، ابجد صغیر سوره قدر(بدون بسمله) 1187 است ، ابجد صغیر کلمه محمد 38(19*2) ،  ابجد صغیر رشاد خلیفه = 114= 19*6 = تعداد سوره های قرآن ، ابجد صغیر حروف مقطعه 171(19*9) ، لیلة القدر 95(19*5) و... که قابل تحقیق خواهد بود.

  در اینجا ادامه پاسخ به نظر قبلی دوست گرامی 653 در مورد نماز وروزه مسافر ووضو ارائه می شود تا شاید با نظرات دیگر خوانندگان مورد نقد قرار گیرد ضمن این که این مطلب را برای آیت... صادقی تهرانی فرستادم ودر صورت دریافت پاسخی آن را در وبلاگ قرار خواهم داد ان شاء الله.

5- در مورد این پرسش من قصد ندارم فتوا دهنده باشم! اما مطالب زیر می تواند مد نظر قرار گیرد وفقهای گرامی بیشتر در این باره فکر کنند که آیا بدون نگاه تعبدی به احادیث بلکه احادیث را نیز نوعی تفکر بشری دانستن می توانیم به سؤالات پاسخ دهیم؟ با در نظر گرفتن این مطلب می توانیم بگوییم با توجه به 2:184 و2:185 که مریض ومسافر کنار هم آمده اند واز ادامه آیه 184 که میفرماید: "یرید الله بکم الیسر ولا یرید بکم العسر" معلوم می شود که قاعده مهم است(عسر وسختی) ومریض ومسافرمثال هستند؛ واز اضافه مطلب فوق به ادامه آیه 185 که می فرماید: "وعلی الذین یطیقونه فدیة طعام مسکین" برداشت می شود که هر سختی که علاوه شود بر سختی معمولی روزه سبب برداشتن حکم روزه می شود(چون از ادامه آیه، فلسفه را به طور قطع در می یابیم می توانیم قیاس کنیم) اما این سختی وبرداشتن حکم دو نوع است :

 1- در همه سال دوام ندارد (آیه 184) مثل مریض ومسافری که موقتا به این سختی گرفتار شده اند ویا کسی که شغل سختی در ماه رمضان به او داده شده هرچند در وطن باشد(چیدن میوه و...) وبعید نیست منظور قرآن از سفر همان ماموریت سخت باشد هرچند در وطن باشد (رفتن از زندگی راحت به سخت سفر است هر چند طی مسافتی موجود نباشد!)      2- دوام دارد (آیه 185) مانند افراد مسن یا افراد دارای شغل سخت یا مریض یا مسافری که همیشه آن گونه باشند

 وظیفه: در مورد اول به تعداد روزهای روزه نگرفته، روزهای دیگری را روزه می گیرد ودر مورد دوم طعام مسکین می دهد.

 

چند نکته مهم: 1- اگر مسافرت (به معنای طی مسافت) در قدیم سخت بوده وامروزه سخت نیست بنابراین باید روزه بگیرد وبرعکس اگر مورد دیگری مثل ماموریت دشوار در ماه رمضان پیش آمده روزه نمی گیرد هرچند در وطن باشد 2- اگر تمام افراد موارد1و2 با وجود سختی روزه بگیرند(وضرر زیادی به خود نزنند) درست است بلکه خوب   3- با در نظر گرفتن مطالب فوق آیا بحث کردن از مسائلی مثل حد ترخص وقبل وبعد از ظهر رسیدن یا حرکت کردن وچند وطن داشتن ومقدار مسافت ونوع سفر(علمی یا غیر آن) وقصد چند روز و... لازم است؟    4- در مورد قصر در نماز(به هر مقدار ویا به تشخیص فرمانده وصاحب امر)، سفر همراه با خوف از دشمن شرط است(4:101) وآیت... صادقی تهرانی که ایشان نیز فقط سفر خوفی را می پذیرد قصر در کیفیت را منظور دانسته نه کمیت رکعات(www.forghan.ir ) که ممکن است درست باشد البته منظور از کیفیت در اینجا، روح نماز نیست زیرا این همیشه اصل است هم در اذکار نماز وهم در اعمال نماز. ومی توانست بفرماید قصر در کمیت ذکر گفتن جایز است نه کمیت رکعات.

 6- اصل نماز یاد خداست(اقم الصلوة لذکری) ورکعات وارکان آن: 1- یا می گوییم مانند دیگر مناسک دینی (روزه، زکات، حج) از زمان پیامبر ابراهیم با همین تعداد رکعت ورکن معمول بوده (ابراهیم: "ربنا ارنا مناسکنا") (ملة ابیکم ابرهیم) این مناسک را از زبان نوح در قرآن نمی بینیم 2- یا سنت پیامبر محمد که در این صورت جهت اتحاد است نه با نگاه تعبد 3- یا با اعجاز ریاضی محفوظ است (انا نحن نزلنا الذکر وانا له لحفظون) که در efarsi.orgضمیمه 9 و15 در این باره ودر مورد وضو مطالب قابلی هست.

در مورد وضو؛ مهم عمل به 5:6 است آن طور که فهم وبرداشت شود وچون فلسفه وضو طهارت جسم وروح توأمان است(از ادامه آیه ونیز از تیمم فهمیده می شود) بنابراین در صورت طهارت جسم باز هم وضو لازم خواهد بود وفلسفه ی وضو وتیمم وغسل(حمام کردن) در همان آیه آمده. 

 

/ 16 نظر / 55 بازدید
نمایش نظرات قبلی
رضا

من با َما موافق هستم من هم برسی کردم به ناظر شما رسیدم در سوره قدر ایه اول 21 حرف در سوره دوم 19 حرف جمع بندی کل حروف 115که با تقسیم بر 5 میَََشود 23 ایه اول با حروف اَاره شده به شب 21 ما رمضان ودر ایه دوم اَاره َده به 19 ماه رمضان ولی چرا خدا در کل ایات به 23 اَاره کرده َاید به دو دلیل ا1این شب بهتر وبرتر از دوشب قبله یعنی خدا میگوید َب 23 بر تر از دوَشب قبله2 َشب 19و21 اتفاق افتاده ولی َب 23 که همان شب اغاز ظهوره هنوز اتفاق نیفتاده

سيامك

محاسبات اينچنيني رو قبول ندارم. همچنين به اينكه قرآن بر پايه عدد 19 نوشته شده است هم قبول ندارم. همه اين حرفها از وسوسه هاي شيطان است. آرزوي هدايت شما را دارم.

سيامك

شما فكر ميكنيد و اين مطالب را براي اولين بار در وبلاگ شما ديده ام. ولي من سالهاست كه در مورد اعجاز قرآن تحقيق ميكنم. به نظر شما قرآن بر مبناي تعداد نگهبانان جهنم پايه ريزي شده است؟ عجب از شماست. البته نيت شما كاملا خير است ولي به ضرر قرآن عمل ميكنيد. مثل آنان كه گفتند سبع سماوات همان تعداد سيارات است كه با كشف سياره هاي جديد قرآن را تضعيف كردند. بحث در آين مورد فراوان است ولي فكر ميكنم نظر مرجه بزرگوار مكارم شيرازي كه مسلما بيش از همه ما از قزآن ميداند كافي باشد. به علت محدوديت در تعداد حروف نظر مكارم را اين مورد در پست بعدي مي نويسم.

سيامك

نظر آيت اله مكارم شيرازي در مورد آيه 30 سوره مدثر: عدد نوزده، عدد فرشتگان عذاب است. در آیات فوق به روشنى عدد خازنان دوزخ را نوزده نفر، یا نوزده گروه و لشکر معرفى مى کند، و در آیات بعد نیز روى همین مطلب تکیه شده است، ولى عجب این است که: بعضى از فرق انحرافى، اصرار بر مقدس بودن این عدد دارند، و حتى سعى دارند عدد ماه هاى سال، و عدد روزهاى ماه را بر خلاف تمام موازین طبیعى و فلکى بر همین محور نوزده تنظیم کنند! و احکام عملى خود را نیز بر طبق آن قرار داده اند. و عجب تر این که: نویسنده اى که شاید بى ارتباط با تشکیلات آنها نباشد، اصرار عجیب و مضحکى دارد که همه چیز قرآن را بر همین اساس نوزده توجیه کند، و در بسیارى از موارد که این عدد دلخواه او با واقعیات موجود آیات قرآن، هماهنگ نیست به میل خود چیزى کم یا اضافه مى کند تا بر عدد نوزده، و یا مضرب هاى عدد نوزده، هماهنگ گردد که صرف وقت به ذکر مطالب آنها و پاسخگوئى از آن شاید از قبیل اتلاف وقت باشد. آرى یک «مذهب دوزخى» باید بر محور «عدد دوزخى» دور زند، و یک جمعیت دوزخى باید خود را هماهنگ با عدد فرشتگان عذاب کنند!.

سيامك

مطالبي كه شما در وبلاگتان به انتشار آن مي پردازيد براي اولين با توسط دانشمند سوري تبار دكتر رشاد خليفه مطرح شد. متاسفانه حرفهاي شما شبيه نظرات اوست. او معتقد بود كه براي شناخت خدا تنها قرآن كافيست و سنت . حديث را قبول نداشت. شما هم شبيه او حرف ميزنيد " مرجع فقط قرآن است." رشاد خليفه كسي بود كه آنقدر در تاكيد بر عدد 19 در قرآن پيش رفت كه وقتي ديد در بعضي از جاها تئوري او جواب نمي دهد آن آيات را رد كرد. او كسي بود كه دو آيه آخر سوره توبه را جعلي ناميد. او حتي بعدها ادعاي پيامبري كرد و معتقد بود خدا او را براي پاك كردن اضافات قرآن فرستاده است. درست است كه نيت شما اشاعه فرهنگ قرآني در جامعه است ولي دقت فرمائيد كه در حال اشاعه نظرات چه كساني هستيد.

سيامك

با تشكر از شما كه نظرات مرا انتشار داديد. من اهل حق را شناختم.

بابک

درود بر شرفتان.....کیف کردم...ماه رمضان دعا یتان میکنم....وروزی خواهد رسید که مومنان در زمین پیروز خواهند گشت....[فرشته]

علی

«يك شب قدر بهتر از هزار ماه است» هزار ماه، اگر چه عددي مبالغه آميز مي‌نمايد اما بيش از هشتاد سال و مطابق عمري تقريبا اشباع شده براي هر فرد است. شايد به اين معنا كه اگر ليلةالقدري نداشته باشي و اگر قدر خويش را ندانسته باشي، از تمامي عمر خويش نه در زندگي فردي و نه در عرصه‌ي اجتماعي بهره‌اي نخواهي داشت. وحدیث از پیامبر هم داریم که میتواند نشات گرفته از این آیه قرآن باشد که میفرماید:یک ساعت تفکر برابر است با 70 سال عبادت. یعنی هفتاد سال عبادت اگرمانند طوطی تقلی وتکرار کلمات بدونه تعقل باشد به یک ساعت اندیشیدن وتفکر نمی ارزد. ممنون از شما و راهنماییهایتان بر اساس معجزه ریاضی قرآن [گل][گل]

ali

سلام،مطالبتون عالیست،بالایه یک ساله بعد آشنایی با سایت شما ،در مورد روابط عددی و معجزات قرآن تحقیق میکنم،و انصافا لذت میبرم،واسه آموزش دوستان ، از مطالبتون استفاده میکنم،ان شا الله راضی باشید.در مورد عدد ۷ هم روابط شگفت انگیز وجود داره،به سایت مهندس عبدالدائم الکحیل(kaheel7.com) مراجعه کنید.مثل سایت دوستمون بی نظیر،در پناه قرآن باشید،

سید ابراهیم بنی حسینی

با سلام و عرض ادب و به امید قبولی طاعات و عبادات شما در این ماه در مورد حساب ابجد سوره قدر، من مقدار ابجد سوره فوق را طبق سوره ای که نوشته اید، عدد 8302 را بدست میآورم. لطفا در مورد چگونگی بدست آوردن عدد 6731 توضیح دهید. (مثلا فرق انزلناه با انزلنه در رسم الخط های مختلف) با تشکر بنی حسینی